Ferie na nartach Piłka jest piękna


Trzy kroki do zdrowia

(10.06.2012)

Przyjrzyjmy się trzem prostym decyzjom, jakie można podjąć codziennie. Nie są one skomplikowane, ale mogą skutecznie pomóc w uzyskaniu zdrowego stylu życia. Z czasem decyzje te staną się automatyczne i nie trzeba będzie o nich więcej myśleć. Staną się one twoją codzienną rutyną i staną się tak normalne jak filiżanka kawy o poranku.

Krok 1 – Co jeść?

Pomyśl o tym, co codziennie jesz. Jak wygląda śniadanie, obiad, z czego składają się kanapki i jak dużo jest jedzenia. Czy jesz świeże warzywa i owoce? Czy jesz wystarczająco dużo protein? Jak podawane są warzywa, mięso i produkty zbożowe?

Warzywa i owoce są bardzo dobre dla nas. Świeże lub mrożone warzywa są najlepsze. Warzywa powinny być lekko gotowane, parzone lub pieczone, aby nie straciły większości witamin i minerałów. Oczywiście warzywa duszone w serze i zupach w kremie świetnie smakują, ale zawierają wiele kalorii nie są całkiem zdrowe dla nas. Spróbuj jeść co najmniej jedno surowe warzywo i jeden owoc dziennie. Pamiętaj, aby jeść i warzywa, i owoce. Mają one różne właściwości, dlatego organizm ich potrzebuje.

Najlepszym źródłem protein jest nabiał i mięso. Około 80 gram protein dziennie dla przeciętnego człowieka to właściwa dawka. Pamiętajmy – dla przeciętnego. Każdy jest bowiem inny i musi zadecydować, co jest dla niego najlepsze. Należy unikać smażonego mięsa. Mimo że jest pyszne, szkodzi również organizmowi. Tłuszcz z takiego smażonego pokarmu zatyka węzły limfatyczne i wkrótce staje się toksyczny. Jeśli codziennie przyjmujesz odpowiednią ilość protein w nabiale i mięsie, otrzymasz wystarczająco dużo zdrowych tłuszczów z tych dwóch grup.

Krok 2 – Ćwiczyć czy nie ćwiczyć?

Zdecydowanie ćwiczyć. Aktywności fizyczna to klucz do zdrowia. Spróbuj przyspieszyć puls co najmniej raz dziennie, a także wykonuj ćwiczenia wymagające wysiłku. Nie trzeba przy tym mieć jakiegoś skomplikowanego sprzętu – wystarczą zwykłe pompki, przysiady czy podciąganie.

Kluczową sprawą jest znalezienie czasu na ćwiczenia dzień w dzień. To jest jedna z codziennych decyzji. To trudny wybór – albo poleżeć w łóżku jeszcze godzinę rano bądź posiedzieć w czasie przerwy na obiad, albo pobiegać po parku, porobić pompki i porozciągać się. Jest to jednak wybór konieczny do zachowania zdrowego stylu życia. Ćwiczenia przyspieszają krążenie krwi, poprawiają spalanie nadmiaru kalorii i usuwają toksyny z organizmu. Nie ma innego wyjścia – trzeba ćwiczyć.

Krok 3 – Naturalne środki na co dzień

Każdy dzień powinien zaczynać się od szklanki wody i dziennej porcji witamin. Jeśli cierpisz na jakieś schorzenia lub choroby, powinieneś przyjmować odpowiednie zioła lub naturalne witaminy. Świeże lub suszone zioła należy również stosować do codziennego gotowania.

Niewielkie zmiany w codziennym życiu pomogą zachować zdrowie. Na początku może się to wydawać nieco trudne, ale w końcu stanie się przyzwyczajeniem. Zostań z nami, aby otrzymywać porady dotyczące zdrowego stylu życia, a także skorzystać z oferowanych przez nas wyjazdów z zakresu turystyki z aktywnościami sportowymi.





Kategorie: Zdrowe życie

Tagi: , , ,





Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu


Dodaj komentarz

Napisz co otym sądzisz

Opinie naszych klientów

Pewnie jesteś ciekawy, co mówią uczestnicy naszych wyjazdów. Sam zobacz :)

Dla naszej pięcioosobowej rodziny to wymarzony sposób na sylwestrowy wypad. Nie można się na nim nudzić. Przede wszystkim dzieciaki mają atrakcje – wędrówki w górach i narty. Po kilku latach takich Sylwestrów dzisiaj są jednymi z najlepszych narciarzy na stoku!

Olga i Marcin, Stoczek Łukowski


zobacz wszystkie