sylwester2016 Piłka jest piękna

Narciarski Sylwester w Zakopanem

(01.01.2014)

Jak co roku pod marką Sportowo i Zdrowo zorganizowaliśmy Sylwestra na nartach w Zakopanem. I jak zwykle wrażeń było co nie miara.

Zakopane przywitało nas wiosennie – wiatrem i dodatnią temperaturą. Trochę zmęczeni całonocną podróżą udaliśmy się na krótki wypoczynek, aby zregenerować siły. Po śniadaniu wszyscy zebraliśmy się przed pensjonatem Biały Ślad i ruszyliśmy na narty.

Narty z instruktorem

Podzieliśmy się na dwie grupy – początkujący i średnio zaawansowani zostali z instruktorem na oślej łączce pod Wielką Krokwią w Zakopanem, natomiast grupa zaawansowana pojechała do Witowa.

Jadąc autokarem można było zaobserwować skutki niedawnego halnego – połamane, a nawet powyrywane z korzeniami drzewa. Wiatr oprócz wyrządzonych szkód przywiał także wiosenne temperatury i trochę obawialiśmy się o stan stoków.

Kurs wideo jazdy na nartach dla początkujących!

Po przyjeździe do Witowa okazało się jednak, że trasy narciarskie były świetnie przygotowane i grupa zaawansowana przez kilka godzin cieszyła się urokami białego szaleństwa.

Trochę trudniejsze zadanie stanęło tego dnia przed początkującymi, ponieważ wiatr nie zamierzał tak szybko opuszczać Zakopanego i podczas pierwszej lekcji musieli dodatkowo walczyć z jego porywami. Jednak wszystkim udzielił się entuzjazm instruktora i po kilku chwilach zjeżdżali już pługiem z oślej łączki.

Narty Zakopane

Pierwsze kroki na nartach pod okiem instruktora Sportowo i Zdrowo

Zadowoleni i niesamowicie głodni wróciliśmy do pensjonatów, gdzie czekał na nas ciepły obiad. Tak pracowity dzień zakończyliśmy wieczorem integracyjnym w znanej karczmie Biały Potok.

Opowieści o Zakopanem

Drugi dzień spędziliśmy na stoku w Witowie. Tutaj też szkołę narciarstwa i snowboardu otworzyła Jagna Marczułajtis. Zaawansowani narciarze od razu ruszyli na wyciąg krzesełkowy, a początkujący zaczęli od zapoznania się z wyciągiem talerzykowym.

Podczas podróży do Witowa nasz instruktor zamienił się w przewodnika bardzo ciekawie opowiadając o mijanych obiektach. Zachęceni tymi opowieściami postanowiliśmy w drodze powrotnej zwiedzić Sanktuarium Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, przy którym stoi replika krzyża z Giewontu. Sanktuarium zostało wybudowane jako dar złożony w podzięce za ocalenie życia Jana Pawła II po zamachu z 13 maja 1981.

Sanktuarium na Krzeptówkach

Głównym elementem sanktuarium jest przepiękny kościół, w którym podziwialiśmy kunszt rzeźbiarzy góralskich. Obok kościoła znajduje się kaplica, a trochę dalej w Parku Fatimskim na terenie sanktuarium umieszczono ołtarz, przy którym Jan Paweł II odprawił mszę świętą w Zakopanem pod Krokwią.

Po obiedzie daliśmy trochę odpocząć naszym zmęczonym mięśniom w Aqua Parku w Zakopanem korzystając z sauny oraz basenów z hydromasażami.

W poniedziałek podnieśliśmy poprzeczkę i zmieniliśmy stok. Dzisiaj ruszyliśmy na podbój Stacji Narciarskiej Koziniec – Czarna Góra ulokowanej w sąsiedztwie Białki Tatrzańskiej i Bukowiny Tatrzańskiej.

Zaawansowani po rozgrzewce w Witowie od razu wyruszyli na trasę trudniejszą. Początkujący nie mieli łatwo. Trasa zielona była dużo dłuższa i bardziej stroma niż poprzedniego dnia, ale również dużo ciekawsza. Także tutejszy wyciąg talerzykowy okazał się dużym wyzwaniem. Jednak nikt się nie poddał i czterogodzinne karnety zostały wykorzystane co do minuty.

Narty Zakopane

Szkółka narciarska Sportowo i Zdrowo dla najmłodszych

Czas biegł szybko i nawet nie zauważyliśmy, że wtorek to już ostatni dzień naszego białego szaleństwa w tym roku. Większa część uczestników wybrała się do Czarnej Góry, ale ci bardziej zaawansowani postanowili na koniec zmierzyć się z ofertą ośrodka narciarskiego w Białce Tatrzańskiej. Natomiast kilkoro z nas postanowiło rozpocząć przygotowania do Sylwestra zażywając kąpieli w termach w Bukowinie Tatrzańskiej.

Sylwestrowy wieczór

Sylwestrowy wieczór tradycyjnie spędziliśmy na tańcach w gościnnych progach pensjonatu Biały Ślad. W tym roku pojawiła się jednak nowość, czyli zabawa sylwestrowa dla maluchów przed głównym balem. Najmłodsi uczestnicy naszego wyjazdu mogli uczestniczyć w wielu konkursach i zakończyli swoją zabawę z naręczem nagród w postaci słodyczy. 1 stycznia zaraz po śniadaniu ruszyliśmy w drogę powrotną.

- Jak na każdym naszym wyjeździe narciarskim znowu wyszkoliliśmy kilkanaście osób – powiedział Zbigniew Olkowicz, instruktor sportu Sportowo i Zdrowo. – Część zaczynała od zera, części trzeba było tylko nieco pomóc w ćwiczeniu techniki. Zima dopiero się zaczyna i na kolejnych naszych wyjazdach znowu będziemy zachęcać do jazdy na nartach.

Czytaj też:
Jan Wacholski: Jak przyjemnie jeździć na nartach

Kategorie: Nasze imprezy Wypoczynek na sportowo i zdrowo Zdrowe życie Zima

Tagi: , , , ,

4 osoby skomentowały

Natalia:

Pozazdrościć;-) Chętnie cofnęła bym się w czasie i też przeżyła takiego sylwestra:)

admin:

Nie ma problemu – zapraszamy za rok albo na inne nasze wyjazdy narciarskie w styczniu i lutym: http://www.narty.sportowoizdrowo.pl

AM.:

Byłam, skorzystałam z nauki i jestem bardzo zadowolona, mimo, że nie mieściłam się w młodym przedziale wiekowym jaki dominował na tym sylwestrowym wyjeździe. Na naukę nigdy za późno. Dzięki Panie Zbyszku. Było super.

drukarki fiskalne września:

a ja w tym roku nie dałem rady do zakopanego się udać :(