Ferie na nartach Piłka jest piękna


Leczenie bezsenności – dobrej nocy!

(03.09.2012)

Jedną z najlepszych rzeczy na tym świecie jest spanie. Sen rozluźnia i powoduje, że czujesz się w pełni wypoczęty. Jego brak z kolei przynosi więcej szkody niż pożytku. Powoduje, że czujemy się ospali, ale też poirytowani i mniej produktywni. Pomimo tego, że sen jest bardzo ważnym elementem naszego funkcjonowania, nie zawsze możemy go doświadczyć. Szczególnie, kiedy miewamy z nim problemy, takie jak bezsenność. By dowiedzieć się, jak ją pokonać, skorzystaj z poniższych porad:

Odwiedź swojego lekarza. Lekarze pomogą Ci z każdym problemem zdrowotnym, którego doświadczasz, ponieważ jest to ich praca i specjalność. Jeżeli miewasz problemy ze spaniem, powinieneś skonsultować się z zaufanym specjalistą, by otrzymać poradę i, jeśli to niezbędne, odpowiednie lekarstwa. Twój lekarz może również zlokalizować przyczynę Twojej bezsenności i udzielić świetnych wskazówek jak ją pokonać. Powinieneś zawsze najpierw porozmawiać ze swoim lekarzem, gdy tylko pojawi się jakiś problem ze zdrowiem.
.
Kąp się w ciepłej wodzie. Badania wykazały, że zmiana temperatury ciała może pomóc w lepszym spaniu. Dzieje się tak dlatego, że noc jest zazwyczaj chłodniejsza niż dzień. Kiedy temperatura ciała spada, mózg odbiera to jako najlepszy moment na sen. To dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wzięcie ciepłej kąpieli 30 do 60 minut przed zaśnięciem. Ta metoda nie tylko pomoże rozwiązać Ci problem bezsenności, ale jest również bardzo relaksująca.

Słuchaj odprężającej muzyki. Muzyka klasyczna jest jednym z najlepszych partnerów do spania, jakich możesz mieć. Pozwala Ci się zrelaksować i lepiej spać. Istnieją również płyty, które zostały wyprodukowane specjalnie dla cierpiących na bezsenność. Poproś swojego lekarza lub przeszukaj Internet, by znaleźć muzykę, która składa się ze specjalnych fal dźwiękowych wywołujących sen.

Pij herbatę, nigdy kawy. Kawa utrudni Ci zaśnięcie podczas, gdy naturalna herbata to ułatwi. Świetną herbatą jest Chamomile, której zapach i smak łagodzi umysł i ciało. Uwolnienie napięcia pomoże Ci przenieść się w krainę snu.

Przeprogramuj swój całodobowy rytm. Organizm ma swój własny zegar. On wie najlepiej, kiedy jest czas na sen, a kiedy, by się obudzić. Pewne czynniki jednak niszczą ten rytm, co prowadzi do bezsenności i innych problemów ze snem. Najlepszą rzeczą, którą możesz zrobić, jest właśnie przeprogramowanie od nowa tak, aby organizm miał pełną kontrolę nad bezsennością. Możesz to zrobić przestrzegając harmonogramu snu. Określ swój czas chodzenia spać i wstawania. Przestrzegaj go tak dokładnie, jak tylko możesz. Jeśli uda Ci się to zrobić, wspaniałe efekty zauważysz już po kilku tygodniach. Pamiętaj, by robić tak także w weekendy. Zapomnij o nadrabianiu spania w wolne dni, bo to nie pomoże.

Stwórz dobre środowisko do spania. Jeśli tylko to możliwe, Twój pokój powinien być najlepszym miejscem do spania. Powinien być pozbawiony przedmiotów rozpraszających uwagę, takich jak komputery czy telewizory. Powinno być to również miejsce wolne od hałasów, Upewnij się, że światła są przyćmione, by nadać mózgowi wiadomość o śnie.





Kategorie: Zdrowe życie

Tagi: , , , , , , ,





1 osoba skomentowała


Felix:

Bardzo ciekawy artykul i bardzo pomocny ja wlasnie dzieki podobnym metodą wyleczylem się z bezsenności wiecej takich techniku jest tutaj leczeniebezsennosci.pl

Dodaj komentarz

Napisz co otym sądzisz

Opinie naszych klientów

Pewnie jesteś ciekawy, co mówią uczestnicy naszych wyjazdów. Sam zobacz :)

Dla naszej pięcioosobowej rodziny to wymarzony sposób na sylwestrowy wypad. Nie można się na nim nudzić. Przede wszystkim dzieciaki mają atrakcje – wędrówki w górach i narty. Po kilku latach takich Sylwestrów dzisiaj są jednymi z najlepszych narciarzy na stoku!

Olga i Marcin, Stoczek Łukowski


zobacz wszystkie