sylwester2016 Piłka jest piękna

Czerwcowe Dźwirzyno na sportowo

(11.06.2016)

Tuż przed rozpoczęciem sezonu letniego odwiedziliśmy Pomorze Zachodnie. Sprawdziliśmy nie tylko naszą formę, ale również przygotowania nadmorskich miejscowości na przyjęcie turystów. Oba sprawdziany wypadły nadzwyczaj pomyślnie!

Pierwszego dnia w Dźwirzynie postanowiliśmy „naładować akumulatory” :) A warunki ku temu były idealne. Od samego rana świeciło piękne słońce i wiał delikatny wiatr, więc pogoda była doskonała, aby cały dzień spędzić nad morzem.

Dźwirzyno znane jest jako jedno z najczystszych kąpielisk. Szczyci się również piękną szeroką plażą z drobniutkich, czystych i jasnych ziarenek piasku. Postanowiliśmy to sprawdzić na własnej skórze :)

Reklama nie kłamie :) Szerokie plaże Dźwirzyna od lat przyciągają turystów

Spacerując nad brzegiem morza cały czas zachwycały nas piękne, szerokie i jeszcze puste plaże, których najbardziej licznymi turystami były mewy. Podziwialiśmy też drewniane falochrony, niespotykane poza tym regionem, a porośnięte lasem sosnowym wydmy dopełniały te widoki.

Drewniane falochrony

Głowni turyści o tej porze roku :)

Główni turyści o tej porze roku :)

Nawet się nie obejrzeliśmy, gdy przeszliśmy sześć kilometrów i dotarliśmy do sąsiedniego Grzybowa. Po zwiedzeniu miejscowości i obiedzie wróciliśmy do Dźwirzyna również plażą, aby jeszcze raz nacieszyć się tymi widokami.

Spacer ku zachodzącemu słońcu

Dzień zakończyliśmy wspólnym grillowaniem i wymianą wrażeń z pierwszego dnia.

Drugiego dnia rano nieznacznie się ochłodziło, ale i na to mieliśmy sposób! Nic tak nie rozgrzewa jak poranna aktywność i trochę rywalizacji. Wszyscy więc bardzo chętnie wzięli udział w przygotowanych zawodach sportowych. Nie tylko sprawdziliśmy naszą wiedzę o Pomorzu Zachodnim, ale też rozgrzaliśmy się pokonując tor przeszkód, spacerując z kijami Nordic Walking oraz rozgrywając turniej gry w bule. Aktywny poranek wszystkim bardzo poprawił humory i dodał energii.

Jedna z konkurencji turnieju - Nordic Walking

Jedna z konkurencji turnieju – Nordic Walking

W oczekiwaniu na wyniki turnieju wybraliśmy się na wycieczkę do Kołobrzegu. Tutaj spacerując uliczkami Starówki mogliśmy jeszcze pogłębić naszą wiedzę o historii Pomorza Zachodniego. Sprawdziliśmy też, jak miasto przygotowuje się do letniego sezonu i musimy przyznać, że wypadło nadzwyczaj dobrze. Oprócz pięknych zabytków, zadbanych, ukwieconych parków oraz szerokiej nadmorskiej promenady i molo, kolejną atrakcją tego uzdrowiska jest czysta, szeroka plaża.

Klimatyczny Kołobrzeg

Wyjeżdżając z Kołobrzegu nie było już śladu po porannym lekkim ochłodzeniu, a w Dźwirzynie znowu powitało nas piękne słońce. Postanowiliśmy więc odkryć kolejne atrakcje tej turystycznej miejscowości, bo Dźwirzyno to nie tylko piasek i słońce. Spacerując plażą w stronę zachodzącego słońca doszliśmy do kanału łączącego morze ze słynnym Jeziorem Resko. I okazało się, że nawet nad morzem możemy skorzystać ze wszystkich uroków turystyki wodnej :) Jeżeli już znudzi nam się plażowanie warto przespacerować się nad jezioro, gdzie można popływać kajakiem, rowerem wodnym czy łódką. Można też nauczyć się tu podstaw żeglowania. A dodatkowo Jezioro Resko ma wspaniałe warunki do uprawiania windsurfingu i kitesurfingu. W Dźwirzynie nie ma miejsca na nudę!

Wędkowanie nad kanałem

Jezioro Resko

Stanica wodna nad Jeziorem Resko

Wieczorem spotkaliśmy się przy wspólnym grillu, podczas którego odbyło się ogłoszenie wyników porannego turnieju oraz uroczyste wręczenie nagród.

Liczne grono zwycięzców naszego turnieju

Następnego dnia znowu obudziło nas piękne słońce. Wszyscy bardzo żałowali, że to już nasz ostatni dzień w Dźwirzynie. Na zakończenie postanowiliśmy odkryć kolejną aktywną atrakcję okolicy – rowery. Gmina Kołobrzeg jest rajem również dla rowerzystów. Oprócz biegnącego wzdłuż wybrzeża Międzynarodowego Szlaku R-10 przygotowano tu wspaniałe trasy rowerowe pozwalające odkryć uroki nie tylko brzegu Bałtyku, ale również pięknych terenów trochę od niego oddalonych. Wybraliśmy trasę o zachęcająco brzmiącej nazwie „Ku Słońcu”  :)

Ścieżka rowerowa z Dźwirzyna do Grzybowa

Dzięki temu przyrodniczo – historycznemu szlakowi odkryliśmy uroki krajobrazu południowego wybrzeża Bałtyku oraz bogatą historię tych terenów. Malowniczy i doskonale przygotowany, wiódł nas przez wydmy, torfowiska, tereny rolne oraz historyczne miejscowości. Szlak jest doskonale i bardzo ciekawie oznakowany, a każdy warty uwagi punkt opisano na znajdujących się przy nich tablicach informacyjnych. Nazwa również jest bardzo adekwatna. Słońce na tej trasie towarzyszyło nam cały czas, pozwalając podziwiać nie tylko soczystą zieleń łąk, pól i lasów, ale także pięknie oświetlając historyczne budynki z czerwonej cegły. Wrażenia estetyczne gwarantowane! :)

Zabytkowy kościół w Sarbii

Rowery tak nas wciągnęły, że już niewiele czasu pozostało nam do powrotu do domu. Jednak wystarczyło, aby jeszcze pożegnać się z morzem. Ale nie na długo. Ponownie wrócimy w te strony za miesiąc, tym razem już na znacznie dłużej. Do zobaczenia w Kołobrzegu!

Kategorie: Nasze imprezy Rowery Ruszaj się z nami!

Tagi:

4 osoby skomentowały

Connie:

I love reading these articles because they’re short but initrmaofve.

I love this so so much! That fabric is awesome, and you showcased it brilliantly! Love the quilting as well. Won't be long now, people will be sending their tops to you!

autokredite deutschland:

After watching the movie I think that kiss is horrible. Why does he show so little effort to get near to her….she has to reach up and up and up…arghh. Nice video ….jane austen fan here.

quote comparison template:

Les chaussures sont canons, et “assouplissent” un peu le look working girl ^^ La chemise est originale, elle te va comme un gant. Qund à ton Johan, il est vraiment parfait… Je viens de craquer aussi ….. mais dans un autre cuir ! Belle soirée