Ferie na nartach Piłka jest piękna


Ćwiczenia w wodzie – na zdrowie!

(11.11.2012)

Jesteś ciekaw korzyści płynących z ćwiczeń w wodzie? Czy kiedykolwiek pytałeś siebie „Po co pływać?” Cóż, nie musisz szukać daleko, poniżej znajdziesz kilka odpowiedzi na to pytanie!

Dlaczego ćwiczenia W wodzie są lepsze od tych POZA nią?

Zdolność utrzymywania się na powierzchni: Ta cecha wody umożliwia ludziom ćwiczenia, które na lądzie są trudne. 90% naszego ciała jest wyporne, gdy znajdujemy się w wodzie zanurzeni po szyję, więc nie uderzasz o podłoże tak mocno jak wtedy, kiedy znajdujesz się na ziemi. Zero uszkodzeń i wstrząsów!

Opór: Każdemu wykonanemu przez ciebie ruchowi towarzyszy nieustanny opór. Woda daje 12%-14% więcej oporu niż kiedy ćwiczysz na ziemi. Opór zapobiega niespodziewanym ruchom ciała.

Efekt chłodzenia: Woda o wiele wydajniej rozprasza ciepło, więc istnieje mniejsza szansa przegrzania. Nieustannie ochładza ona ciało. Ćwicząc w wodzie jest więc o wiele chłodniej i wygodniej niż na powierzchni.

Dlaczego ludzie ćwiczą w wodzie?

Sprawność fizyczna: Nabywanie bądź utrzymywanie formy. Pamiętaj, że nie możesz po prostu dreptać w tę i z powrotem i oczekiwać niesamowitych efektów. Poprawianie kondycji zależy od tego, jak dużo energii zużywasz.

Lecznictwo: Pomaganie ludziom wydobrzeć po wypadkach i chorobach. Niwelowanie procesu starzenia.

Aspekt socjalny: Spotykanie się i przebywanie wśród ludzi. Możesz porozmawiać z kimś podczas ćwiczeń w wodzie podczas treningu naprzeciw partnera lub tuż przy nim. Ale to także poznawanie nowych osób!

Pozbywanie się stresu: Daje ci to szansę na zrelaksowanie się i zapomnienie o pracy, problemach i innych frasujących rzeczach.

Dobra zabawa: Korzystaj z rozrywki. Wykonuj wodne ćwiczenia w figlarny sposób i nie zawracaj sobie głowy byciem poważnym! Śmiej się i doceniaj to! Ćwiczenia wodne to zabawa!

W jaki sposób ćwiczenia w wodzie pomagają ich uczestnikom?

Korzyści fizyczne:

Zwiększona gibkość i siła

Budują wytrzymałość

Zwiększają elastyczność mięśni

Równowaga mięśni

Wzmacniają mięsień serca

Poprawiają budowę ciała

Zwiększają obieg krwi

Rehabilitują mięśnie

Zwiększona zdolność do kontroli i utrzymania prawidłowej wagi ciała

Korzyści socjalne:

Zabawa

Towarzystwo innych ludzi

Przyjemność- nawet, kiedy ciężko pracujesz

Bezpieczny program

Korzyści psychologiczne:

Pomagają wypracować pozytywne nastawienie (indywidualnie i grupowo)

Przyczyniają się do dobrego samopoczucia

Uczą cierpliwości

Uwalniają od stresu i napięcia

Odnawiają energię

Jakie są opcje ćwiczeń w wodzie?

Chodzenie w wodzie: Poruszanie się do przodu, do tyłu i w boki, przy użyciu regularnych, krótkich, szybkich lub długich kroków, w wodzie o głębokości po talię lub po klatkę piersiową.

Wodny aerobik: Rytmiczne ćwiczenia całego ciała przeprowadzone w płytkiej i/lub głębokiej wodzie po 20 lub więcej minut, stworzone dla korzyści krążeniowych

Wodne tonowanie/ Siłowe tonowanie(unoszenie się na wodzie): Górna i dolna część ciała porusza się by wzmocnić, ujędrnić i wyrzeźbić mięśnie używając oporu wody i/lub sprzętu do ćwiczeń w wodzie

Trening gibkości: Obszerne ruchy przy użyciu całego spektrum poruszania każdej części ciała wraz z rozciąganiem całego ciała

Terapia wodna i rehabilitacja: Zabiegi w wodzie stworzone i wdrożone na szczególne potrzeby kliniczne

Wodna joga i relaksacja: Łagodne, płynne ruchy wykorzystujące wodę jako środek relaksacyjny

Bieganie w głębokiej wodzie: Symulacja biegu po gruncie w głębokiej wodzie, gdzie stopy nie dotykają dna basenu. Używany jest sprzęt do pływania. Mogą być tu użyte różnorodne metody, style biegu, zestawy ćwiczeń

Ćwiczenia przy ścianie (głęboko lub płytko): Użycie ściany basenu dla wyodrębnienia poszczególnych partii ciała.

Produkty do wodnego fitnessu: Specjalnie zaprojektowane profesjonalne produkty do ćwiczeń wodnego fitness – do unoszenia się na wodzie, wzmacniania i pracy wysiłkowej. Produkty te wnoszą urozmaicenie dla grupy, motywują uczniów i stwarzają dodatkowy opór i wsparcie.

Pływanie okrążeń: Jeśli dana osoba jest wprawionym pływakiem, jedną z możliwości jest pływanie w tę i z powrotem przy użyciu różnych stylów pływackich. Tym, którzy przepływają długości basenu, dodatkowo proponujemy rozważenie także innych form ćwiczeń w wodzie.





Kategorie: Pływanie Ruszaj się z nami!

Tagi: , , , ,





Nikt jeszcze nie skomentował tego wpisu


Dodaj komentarz

Napisz co otym sądzisz

Opinie naszych klientów

Pewnie jesteś ciekawy, co mówią uczestnicy naszych wyjazdów. Sam zobacz :)

Dla naszej pięcioosobowej rodziny to wymarzony sposób na sylwestrowy wypad. Nie można się na nim nudzić. Przede wszystkim dzieciaki mają atrakcje – wędrówki w górach i narty. Po kilku latach takich Sylwestrów dzisiaj są jednymi z najlepszych narciarzy na stoku!

Olga i Marcin, Stoczek Łukowski


zobacz wszystkie