sylwester2016 Piłka jest piękna


Bieg po zdrowie

(25.11.2012)

Bieganie jest niezwykle korzystne dla zdrowia. Zapewnia świetny trening krążeniowy, wzmacnia mięśnie. Regularny jogging zapewnia lepszą kondycję fizyczną i daje inne korzyści zdrowotne, włączając korzyści umysłowe, jak relaksację czy zmniejszenie uczucia niepokoju. Co najważniejsze dla wielu osób, bieganie to dobry sposób na zrzucenie wagi i bycie w formie. Regularne bieganie to dobra droga do poprawienia zdrowia i sprawności fizycznej. Nie musisz stać się maratończykiem, by czerpać niezwykłe korzyści z biegania. Wiele osób martwi się długotrwałymi kontuzjami kolan, kostek czy bioder będących skutkami ubocznymi biegania. Jednak z dobrej jakości butami do biegania i rozsądnym podejściem ryzyko jest minimalne, a korzyści z bycia sprawniejszym przewyższają możliwe ryzyko.

Jogging wzmacnia serce, zwiększa zdolność krążenia krwi i układu oddechowego. To niezbędne dla utrzymania tężyzny fizycznej. Poprawia on także pracę układu trawiennego i może pomóc w pozbyciu się problemów trawiennych. Wielu ludzi, którzy prowadzą siedzący tryb życia, ma kłopoty z trawieniem, które mogą być zwalczone przy pomocy zdrowszej diety i regularnych ćwiczeń.

Czy jogging pomaga utracić wagę?

Jogging powoduje spalanie tłuszczu i tym samym pozwala zgubić kilogramy. Dodatkowo dla polepszenia metabolizmu, jogging jest efektywnym sposobem na spalenie większej ilości kalorii, co ułatwia chudnięcie. Schudniesz, jeśli kalorii dostarczonych z jedzenia będzie mniej niż spalonych podczas codziennych aktywności. Niemożliwe, by tak się nie stało! Wiele osób nauczyło się jak zgubić tłuszczyk z brzucha rozpoczynając program biegania.

Jogging pomaga zmniejszyć uporczywą oponkę. Taki tłuszcz ciężko stracić, jednak bieganie naprawdę może pomóc pozbyć się go w całości. Kluczem jest myślenie długoterminowe i nieustanna praca nad kondycją. Zmiana może trwać jakiś czas, ale efekt końcowy poprawia kondycję i siłę, co bardzo ułatwia utrzymanie zdrowej wagi.

Jeśli masz słaby apetyt, jogging pomoże ci go poprawić. Tak jak z każdą inną formą ćwiczeń – im ciężej pracujesz, tym więcej musisz jeść, by zregenerować mięśnie. Kiedy zaczynasz biegać dłuższe dystanse, będziesz musiał jeść, by dostarczyć energii organizmowi, może nawet okaże się, że musisz jeść więcej każdego dnia niż wtedy, gdy miałeś nadwagę. Praktykując bieganie musisz mieć pewność, że dobrze się odżywiasz, dlatego zapoznaj się z poradami żywieniowymi dla biegaczy.

Jogging dla mocniejszych kości i mięśni

Jogging wzmocni mięśnie i gęstość kości w nogach, biodrach i plecach. Biegacze długodystansowi mają bardzo silne nogi, nawet jeśli często wyglądają szczupło i mizernie. Bieganie nie doprowadza do rozwoju pokaźnych mięśni, jak w przypadku treningu siłowego, zwiększa jednak siłę nóg. Także ciągłe działanie podczas biegania może zwiększyć gęstość kości, tak długo, jak stosujesz zdrową dietę.

Bieganie poprawia sen

Jogging sprawia, że lepiej śpisz. Jeśli odpowiednio ćwiczysz, sen przychodzi łatwiej. Jednym z najważniejszych czynników poprawy sprawności fizycznej po ćwiczeniach i diecie jest odpowiednia ilość snu. Jeśli należycie nie odpoczniesz, możesz się przetrenować.

Jogging a przeziębienia i grypa

Badania przeprowadzone przez prof. Mike’a Gleesona z Loughborough University i przedstawione w styczniu 2011 pokazały, że łagodne ćwiczenia, jak jogging, mogą ustrzec przed przeziębieniem i grypą nawet w 33%. Jednak długodystansowe bieganie i przygotowanie do maratonu sprawi, że będziesz sześciokrotnie bardziej narażony na złapanie wirusa.

Nie tylko jogging pomaga poprawić system odpornościowy, taki sam efekt zapewni też codzienny energiczny spacer. Badania wykazały, że większość intensywnych ćwiczeń zwiększa szanse na złapanie przeziębienia. Nie jest to wcale takie nowe odkrycie jako, że wielu sportowców i biegaczy doskonale zdawało sobie z tego sprawę przez całe swoje życie!

Bieganie a zdrowie psychiczne

Bieganie może zwalczyć depresję, tak jak i wszystkie formy ćwiczeń pomagają nam z nią walczyć. Zwiększa ono zdolność do pracy i prowadzenia aktywnego trybu życia. Im bardziej sprawny jesteś, tym bardziej będziesz aktywny. Jest tak wiele okazji dostępnych dla ludzi, którzy są zdrowsi i sprawniejsi.

Jak polubić bieganie

Bieganie zapewnia ci zarówno fizyczne jak i psychiczne zadowolenie, o ile nie będziesz się przemęczał. Jeśli poprawnie odbyłeś jogging rzeczywiście poczujesz się mniej zmęczony po nim, niż przed jego rozpoczęciem. Możesz nawet polubić to uczucie w mięśniach podczas i po joggingu.

Bieganie jest świetnym sposobem na ucieczkę od codziennego otoczenia. Bieganie na świeżym powietrzu jest często o wiele bardziej przyjemne niż ćwiczenia na siłowni. Nawet bieganie w deszczu może być odświeżające i miłe. Niektórzy ludzie podczas biegania doświadczają także uczucia psychicznej euforii!

Kierunki i sposoby joggingu

Jogging można wykonywać na wiele sposobów. Długodystansowy zazwyczaj dotyczy 6- 20 km z umiarkowaną prędkością na równych drogach lub ścieżkach. Krótkodystansowy jogging to 3-6 km szybszym tempem. Jogging pod górę w stromym terenie to 3-4 km, z prędkością dostosowaną do stromości. Jogging w pagórkowatym terenie, gdzie ścieżki prowadzą zarówno w górę jak i w dół, to 4-8 km.

Zalecane jest, by z dnia na dzień różnicować typy joggingu i znaleźć kilka różnych dróg do biegania. Biegając różnymi drogami zapewniasz urozmaicenie, co pomaga w utrzymaniu motywacji. Posiadanie kilku dróg o różnych dystansach pomoże w stworzeniu tygodniowego planu, który będzie obejmował zarówno krótkie, szybkie biegi, jak i dłuższe i wolniejsze.

Planowanie biegania

Powinieneś zacząć kilka minut wolnym tempem, jeśli jeszcze się nie rozgrzałeś. Następnie stopniowo zwiększasz prędkość. Kiedy już zapoznasz się z kilkoma różnymi drogami, szybko znajdziesz odpowiednie dla siebie tempo, a także będziesz wiedział, kiedy trochę bardziej się wysilić.

Mierzenie czasu każdego biegu to świetny sposób na monitorowanie postępów. W niektóre dni możesz czuć, że nie pobiegłeś dobrze, ale czas na zegarze może pokazać, że właściwie dorównałeś swojemu najlepszemu wynikowi.

Rozciąganie mięśni przed i po każdej sesji

Obecnie radzi się, by rozciągać się jedynie po każdej sesji joggingu, a nie przed, przez 3 do 4 minut. Podczas rozciągania wykonaj następujące ruchy:

  • Pochyl się i dotknij palców u stóp.
  • Klęknij na jednej stopie i rozciągnij drugą do tyłu.
  • Zginaj ciało w obie strony
  • Wygnij brzuch do przodu tak, by kręgosłup wygiął się w łuk.
  • Umieść ręce za szyją i rozciągaj ramiona do tyłu. Następnie kręć ciałem w prawo i lewo, a także wyginaj w każdą stronę.

Po joggingu zaleca się odczekać kilka minut, by uregulować oddech i zrelaksować się przed rozciąganiem.

Planowanie harmonogramu biegania

Jeśli jogging jest jedyną uprawianą aktywnością fizyczną, codzienna sesja będzie idealna. To wystarczy, by dostarczyć wszystkich zdrowotnych korzyści i stopniowo zwiększyć kondycję i wytrzymałość bez przesadnego forsowania. Jeśli połączysz jogging z innymi ćwiczeniami, wtedy bieganie dwa razy w tygodniu powinno wystarczyć.

Nie powinieneś być zbyt głodny przed joggingiem, ale nie zaleca się biegać zaraz po dużym posiłku. Pora dnia nie ma znaczenia, najważniejsze, byś biegał o takiej porze, która pasuje do twojego stylu życia. Jeśli planujesz długi poranny bieg, najlepiej jest napić się i coś przekąsić przed wyruszeniem w trasę.

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google poprzez następujące frazy:

  • bieg po zdrowie
  • bieganie właściwości




Kategorie: Bieganie

Tagi: , , , ,





3 osoby skomentowały


Anna:

owszem samo zdrowie pod warunkiem że zabezpieczamy w jakis sposób swoje stawy, pijac jakiś suplement typu 4 Flex inaczej to może mieć odwrotny skutek

MarysiaD:

Od jutra rozpoczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mną? Nie będzie łatwo ale trzeba się wziąć za siebie. Mam już dobry sposób na chudnięcie, wszyscy którzy są chętni proponuje zacząć od wipisania w google – xxally radzi jak szybko schudnąć

Hermelinda:

Od nastepnego tygodnia zaczynam odchudzanie,
kto sie odchudza ze mna? Znalazłam w sieci dobry sposób na odchudzanie, wygoglujcie sobie – Jak szybko schudnąć Kamidoni zaleca

Dodaj komentarz

Napisz co otym sądzisz

Opinie naszych klientów

Pewnie jesteś ciekawy, co mówią uczestnicy naszych wyjazdów. Sam zobacz :)

Dla naszej pięcioosobowej rodziny to wymarzony sposób na sylwestrowy wypad. Nie można się na nim nudzić. Przede wszystkim dzieciaki mają atrakcje – wędrówki w górach i narty. Po kilku latach takich Sylwestrów dzisiaj są jednymi z najlepszych narciarzy na stoku!

Olga i Marcin, Stoczek Łukowski


zobacz wszystkie